Chasing the Electric Tipping Point met de Professional Passionates Rally

Op 5 juni 2011 (World Environment Day) zal de grootste elektrische rally in Nederland gereden worden. Merken als Nissan, Mitsubishi, Citroën, Peugeot, Mercedes en Opel komen allemaal dit jaar met een elektrische auto op de Nederlandse markt. Stichting Professional Passionates organiseert deze rally om te laten zien dat elektrisch rijden NU kan, maar ook om zo veel mogelijk bedrijven over te halen om elektrisch te gaan rijden. Chasing the Electric Tipping Point together!

Inschrijven

De rally wordt gestuurd vanuit het bedrijfsleven en gereden door Professional Passionates. Professional Passionates zijn mensen die hun passie om bij te dragen aan een betere wereld hebben doorgevoerd in hun werk en geloven dat het bedrijfsleven een toonaangevende rol moet innemen in het verduurzamen van de samenleving. Professional Passionates van alle bedrijven in Nederland kunnen hun baas overtuigen om mee te rijden in de elektrische rally.  Er zijn maar 100 startplekken beschikbaar, dus wees er snel bij!

Hoe overtuig je je baas om mee te rijden in de rally?

Om Professional Passionates te helpen in het overtuigingsproces biedt stichting Professional Passionates ‘meeDOEN-pakketten’ aan. Deze pakketten zijn mede mogelijk gemaakt door Stichting DOEN en gedurende het inschrijftermijn te downloaden via de rally website. Een combinatie van informatieve en tastbare tools zullen de Professional Passionates helpen hun baas te overtuigen om gezamenlijk de rally te rijden. Zoals bijvoorbeeld een presentatie over de status van elektrisch rijden in Nederland, een elevator pitch ingesproken door Ruud Koornstra en ‘The Green Team’ die de baas kidnapt in een elektrische Tesla.

Wie doen er al mee?

De nadruk ligt op het Nederlandse bedrijfsleven. Een mix van bekende Nederlanders, politici en top managers zullen aan de rally deelnemen, zoals Stef Kranendijk, Ruud Koornstra, Ward Vleugels, Tex Gunning, Peter Bakker, Jan Lammers en Nalden. Om hier een betere impressie van te krijgen kun je op de website kijken . De hoofdsponsoren van de Professional Passionates Rally zijn KLM, QPark en The New Motion. Overige sponsoren zijn; TomTom, Essent, Wagenplan, Desso, Amsterdam Elektrisch, Europcar, ANWB, Akzo Nobel, Still en DekaMarkt De auto’s die mee zullen rijden zijn volledig elektrische modellen die op het moment van rijden daadwerkelijk op de markt te verkrijgen zijn. Zoals bijvoorbeeld: Opel Ampera, Nissan LEAF, Tesla Roadster, Fisker Karma, Th!nk en de Mitsubishi i-MiEV.

Meer info: professionalpassionates.org