ECOCOOL.nl – inspiratieblog over  duurzame trends, ontwikkelingen en innovaties.

ECOCOOL.nl werd in 2007 gestart door communicatieadviseur Casper Gijzen. Ten eerste om zijn enthousiasme voor de creatieve ideeën van uitvinders, onderzoekers, ontwerpers, architecten en andere duurzaamheidzoekers te delen en hen aandacht te geven. En daarnaast, uit oogpunt van verandercommunicatie, om de toen nog grauwgroene duurzaamheidsbeweging aantrekkelijk te maken, niet door rampen en ellende in het vooruitzicht te stellen, en te roepen dat duurzaamheid móet, maar door mooie, slimme nieuwe ideeën te laten zien waar iedereen gewoon in mee wíl. Elektrische auto’s, waterstofoplossingen, zonne-energie-eilanden, bio-lampen die co2 uit de straat opnemen, kinetische kruispunten, je vindt de meest uiteenlopende onderwerpen op het blog.

Casper Gijzen test eco-chopper van Siemens
Voor strategische duurzaamheidscommunicatie, kijk eens op

Duurzability – specialisten in communicatie over duurzaamheid.

 

Duurzability - communicatie over duurzaamheid
Met hetzelfde doel als Ecocool, aantrekkelijk maken van de duurzame keuze, initieerde Casper ook de website Ecoluxe.nl – luxe duurzaam (2007 – 2009), waarop duurzame luxe goederen zoals volledig elektrische auto’s (Tesla, Fisker), duurzaam gefabriceerde kleding en eco-gadgets voor het eerst aan het Nederlandse publiek getoond werden. Ecoluxe.nl - luxe duurzaam - CAS communicatie
In 2009 startte Casper het  infoplatform Duurzamegemeente.nl  –  voor gemeenten, over duurzaamheid, een wesbite, duizenden Twitter – volgers (@duurzamegem ) een nieuwsbrief en een (besloten) LinkedIn-groep. (Het platform is inmiddels overgenomen door een andere partij.) duurzamegemeente.nl - voor gemeenten over duurzaamheid