Eureka-klimaat-prijsvraag Noord-Holland

Prijsvraag van Provincie Noord-Holland: 50.000 euro voor beste klimaatidee. Inzenden tot 1 november. Tekst van het bericht:

‘Auto’s die op water rijden? Binnenkort je huis verwarmd via Noord-Hollands asfalt? De provincie Noord-Holland is op zoek naar het meest innovatieve klimaatidee. Heb jij dit goede idee? Doe dan mee met de Eureka-prijsvraag en maak kans op €50.000, zodat jouw idee werkelijkheid wordt.

Provincie Noord-Holland is ervan overtuigd dat innovatie een goede oplossing kan bieden voor de bestaande klimaatproblematiek. Vandaar dat zij de Eureka-klimaatprijsvraag heeft uitgeschreven. Met de prijsvraag is de provincie op zoek naar innovatieve ideeën gericht op het tegengaan van en het omgaan met klimaatverandering.
Inzenders hebben tot 1 november de mogelijkheid om hun idee in te zenden, waarbij de winnaar een bedrag van € 50.000 ontvangt om het idee verder uit te werken in de provincie Noord-Holland. De jury o.l.v. weerman Erwin Kroll beoordeelt de inzendingen onder andere op uitvoerbaarheid, originaliteit en de mate waarin het idee een oplossing biedt voor de klimaatverandering. Overige juryleden: Annemarie van Doorn (bankbedrijf), Karen Lagendijk (energiebedrijf), Rob van Dorland (KNMI), Martijd Calmthout (krantbedrijf) en Kris Appelman (jongere van The Bet en NH-Jong).’

[‘jongere’ !?]

De jury maakt in december bekend welk idee zij het beste vinden.

Deelnemen: uiterlijk 1 november 2008, meer info op de website van Noord-Holland.
Prijsvraag voor het beste klimaatidee